Organisatie

Organisatie en bestuur Hulst by Lightrun 

Het 3 koppige bestuur van de Hulst by Lightrun is in 2025 op zoek gegaan naar nieuwe ethousiaste leden die ons bestuur komt versterken. Deze zijn inmiddels gevonden!

Waar (hard)lopen en wandelen centraal staan, is de volgende subtitel wellicht passend. “Waar sommige een stapje terug doen, stappen anderen naar voren.”

Ze zijn er al vanaf de start bij en nu is de finish in zicht. Ingrid en Tonny dragen na komende, tiende en dus jubileumeditie het stokje over aan maar liefst vier nieuwe gezichten.

Wat zijn ze trots op dat wat ze samen 10 jaar geleden hebben neergezet. Twee jaar later kwam Matthieu erbij. Eén prachtig winteravondevent waar mensen verlicht lopen of wandelen door de prachtige straten en omgeving van Hulst. De 1500 startbewijzen voor de 2026 editie waren binnen 1,5 dag uitverkocht, een nieuw record!

Op de achtergrond lopen er al enige tijd 4 stagiaires mee: Lies, Junior, Sjoerd en Denny zullen Matthieu helpen het gedachtegoed van Ingrid en Tonny voort te zetten.

Voor nu, vol gezamenlijke passie en de wil er een onvergetelijke tiende editie van te maken, pakken we groots uit en gaan we met zijn allen richting vrijdag 16 januari 2026.

De huidige organisatie van de Hulst by Lightrun bestaat uit:

Ingrid IJsebaert - Voorzitter

In het verleden sportambassadrice van de Gemeente Hulst. Verfend trailster, lange afstandloopster en ex-trainster van haar loopgroep Ingrid Ysebaert in de gemeente Hulst.  

Tonny Verwer - Secretaris 

De initatiefnemer en man van het eerste uur van dit sfeervolle event. Hardloper in hart en nieren en tevens allom bekend als één van de vaste krachten en tonprater bij “De Buut” in aanloop richting het aankomende carnaval. 

Matthieu Warrens - Penningmeester

Sinds 2016 complementeerd hij het dagelijks bestuur van de Hulst by Lightrun. Hardlopen is 1 van zijn grootste passies, zowel als hardloper of verslaggever/speaker bij diverse bekende loopevents in de regio Zeeland. 

75 Vrijwilligers

Natuurlijk kunnen wij dit mooie sfeervolle loopevent niet organiseren zonder 75 vrijwilligers die elk jaar weer belangeloos hun medewerking verlenen als verkeersregelaar, wegaanwijzer, hulp bij op- en afbouw parcours/start/finish, tijdwaarneming, EHBO, samenstellen/uitdelen van hoofdlampjes, samenstellen vrijwilligerspakketten. 

Vrijwilligers- en informatie avond

Op deze avond is er onder het genot van een drankje voor alle aangemelde vrijwilligers een algemene uitleg aangaande de komende Hulst by Lightrun. Tevens kunnen er per functie specifieke vragen gesteld worden. Als vrijwilliger van de Hulst by Lightrun bent u van harte welkom: 

  • Datum : donderdagavond 8 janauri 2026

  • Aanvang :  19:30uur

  • Locatie : Cafe 't Anker - Grote Markt 4 - Hulst (ovb)

 

Contactadres secretariaat:

Stichting Hulst by Lightrun – Burg. Geirnaerdtstraat 2b - 4564 CS - Sint Jansteen

email: hulstbylightrun@zeelandnet.nl

KVK nr:  67544835

IBAN bank rekening:  NL36 RABO 0306 2406 29

Check deelnemers informatie van de 10e Hulst by Lightrun 2026

Deelnemersinformatie